A MÉHEK ÉS A BEPORZÓ ROVAROK AZ ÉLETEM RÉSZE…

Hogyan lettem méhészmester?

Karriertörténetek a szentesi Bartha János Kertészeti Technikum és Szakképző Iskola szervezésében

A szentesi Bartha János Kertészeti Technikum és Szakképző Iskola küldetése több pillérre épül, melyeket az iskola története és hagyományai, valamint a modern kor kihívásai formálnak.
Ennek fontos része a Karriertörténetek beszélgető sorozat is, mely nagy népszerűségnek örvend. Nagy öröm számomra, hogy már második alkalommal vehetek részt, ezen a komoly és értékes beszélgetésen.

Az iskola küldetése, a kezdetektől fogva a hagyományőrzés és értékteremtés. Az iskola alapítása Bartha János és felesége adományának köszönhető, így fontos küldetésük az alapítók szellemiségének megőrzése és az általuk képviselt értékek továbbadása.
Ez magában foglalja a mezőgazdaság és a kertészet iránti elkötelezettséget, a szorgalmat és a szakmai tudás tiszteletét.
Az iskola elsődleges oktatási célja, a magas színvonalú szakképzés biztosítása a kertészet és a mezőgazdaság területén.

Küldetésük, hogy olyan szakembereket neveljenek, akik korszerű ismeretekkel és gyakorlati készségekkel rendelkeznek, és képesek megfelelni a munkaerőpiac elvárásainak.

Az iskola szellemisége azt képviseli, hogy a diákok számára biztosítsa a sikeres életpálya megkezdéséhez szükséges alapot. Ez magában foglalja a szakmai ismeretek mellett a személyes fejlődés támogatását, a karriertervezést és a továbbtanulási lehetőségek bemutatását.

Régóta már számomra, a méhek és a beporzó rovarok élete és élettevékenységének kutatása, fontos szakmai munka.
A méheket nem csak szeretni kell, hanem tisztelni és védeni is, hiszen létfontosságú szerepet töltenek be a természetben és az emberi társadalomban egyaránt. A méhek által végzett beporzás nélkül a gyümölcsök, zöldségek jelentős része nem teremne meg, ami súlyos élelmiszerhiányhoz vezetne.
A méhek nemcsak a termesztett növényeket, hanem a vadon élő növények sokféleségét is biztosítják a beporzásukkal. A változatos növényvilág elengedhetetlen az egészséges ökoszisztémák fenntartásához, amelyek számos más fajnak is otthont adnak.
Beszélgetésünk alkalmával érintettük ezeket a kérdéseket is, és azt, hogyan lehet ma valaki méhész, hogyan tegyünk a természet megismerése és védelme érdekében.

Monoki Mariann igazgatónő kérdései közepette, megoszthattam, hogyan lettem méh szerető ember és lelkes méhész is.

Köszönöm a meghívást Igazgatónőnek, és Vecseri Csaba szakmai vezető úrnak.

Örülök, hogy sok kedves érdeklődő, leendő fiatal szakember is jelen volt a beszélgetésen. Köszönöm az építő gondolatokat, véleményeket, melyet a Sipos Gazda levelesládájában is olvashattok.

Együtt – Mindenkiért!

A méhek és a beporzó rovarok az életem része – Hogyan lettem méhészmester?

Karriertörténetek a szentesi Bartha János Kertészeti Technikum és Szakképző Iskola szervezésében – előadás képekben

 

Sipos Gazda levelesládája